Dermadiq

Werkwijze

Hoe maak ik een afspraak?

Algemene nummer
Tijdens kantooruren kunt u ons bereiken via 088-9904422. U belt op dit moment direct met onze telefoonservice. Eén van de medewerkers kan u te woord staan met vragen, direct een afspraak maken bij een praktijk van uw keuze of een terugbelnotitie voor de huidtherapeut maken.

Direct contact met een praktijk
Indien u liever direct contact heeft met een praktijk naar keuze, kunt u de contactgegevens hiervan vinden op de contactpagina van de betreffende praktijk. Let op; indien de huidtherapeut de telefoon niet kan beantwoorden, omdat zij bijvoorbeeld in behandeling is, wordt u automatisch doorgeschakeld naar de telefoonservice. Zij kunnen een afspraak plannen of een terugbelnotitie voor u maken.

Afsprakenformulier
U kunt gebruik maken van ons online afsprakenformulier. Staan hier echter geen geschikte opties voor u bij? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op.

Directe toegang

Sinds 2011 is de huidtherapeut direct toegankelijk. Voor een vrijblijvend intakegesprek heeft u geen verwijzing van een arts nodig. Komt u zonder verwijzing bij de huidtherapeut, vindt er naast het huidtherapeutisch onderzoek een extra screening plaats. Hierbij bepaalt de huidtherapeut of er sprake is van een indicatie voor huidtherapeutische behandeling of adviseert zij u toch een arts te bezoeken.

Het eerste consult

Tijdens uw eerste afspraak bij Dermadiq vindt altijd een uitgebreid intakegesprek plaats. De huidtherapeut brengt hierbij uw huidklacht in kaart, voert indien nodig een algehele screening uit en doet een huidonderzoek. Op basis van deze gegevens wordt een behandelvoorstel gedaan. Het behandelplan wordt altijd in samenwerking met u opgesteld en zo veel mogelijk op u als individu afgesteld. Het intakegesprek is geheel vrijblijvend. U bent niet verplicht de behandeling aan te gaan.

Wat neemt u mee tijdens uw eerste afspraak?
Wij vragen u in ieder geval uw zorgpas, identiteitsbewijs (rijbewijs, ID-kaart of paspoort) en indien van toepassing uw verwijzing mee te nemen. Voor sommige behandelingen, waaronder lasertherapie, kan het handig zijn uw medicijnoverzicht mee te nemen. Sommige medicijnen kunnen van invloed zijn op uw behandelplan.

In Nederland geldt een identificatieplicht, ook in de zorg. Dit betekent dat u zich altijd tegenover uw zorgverlener moet kunnen identificeren. Meer informatie hierover vindt u op deze website van de Rijksoverheid.

Behandeling

Indien u akkoord gaat met het voorgestelde behandelplan, wordt de behandeling gestart. Uw huidtherapeut draagt er zorg voor dat ze u tijdens de behandeling duidelijk uitlegt wat zij doet.

Regelmatig vinden er evaluatiemomenten plaats. Hoe vindt u de behandelingen verlopen? Wat is het resultaat tot zo ver? Dient het behandelplan te worden bijgesteld? Dit wordt steeds in overleg met u bepaald.

Indien u hiervoor toestemming geeft, worden de resultaten tevens gerapporteerd naar uw verwijzer en/of huisarts.

Betaling en vergoeding

Veelal kunnen uw behandelingen rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar worden gedeclareerd. U hoeft hierdoor niet uw behandeling eerst zelf te betalen, wel zo prettig! Behandelingen die door ons rechtstreeks kunnen worden gedeclareerd zijn o.a.:

  • Acnetherapie
  • Ontharen in het gelaat bij vrouwen
  • Littekentherapie
  • Oedeemtherapie
  • Camouflagetherapie

Sommige behandelingen worden echter niet door uw zorgverzekeraar vergoed. Raadpleeg altijd uw polisvoorwaarden alvorens u de behandeling start.

Bij zorgverzekeraar Menzis is het helaas niet mogelijk de behandelingen uit de aanvullende verzekering (acnetherapie, ontharen gelaat en camouflagetherapie) rechtstreeks te declareren. U krijgt een factuur van uw behandeling, welke u zelf kunt indienen bij Menzis.

Ook indien u niet aanvullend verzekerd bent, krijgt u zelf een factuur mee. Deze facturen kunnen per pin of contant voldaan worden in de praktijk. In enkele uitzonderlijke gevallen is het mogelijk de factuur op rekening mee te krijgen.

Afspraak wijzigen of annuleren

Voor het annuleren en verzetten van afspraken kunt u ons altijd via telefoon - tijdens kantooruren - of e-mail bereiken. Als u weet dat uw afspraak niet door kan gaan, dan verzoeken wij u die zo snel mogelijk, in elk geval minimaal 48 uur vooraf, af te zeggen. Indien u dat niet lukt dan zijn wij helaas genoodzaakt om de helft van de behandeling in rekening te brengen om zodoende onze kosten enigzins te dekken.
 

Klik hier om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief